Matesův pohled

Počet zobrazení této stránky: 259

Strategie nejen pro nevidomé - recenze na Dragon Village

Publikováno: 19. prosince 2020, 14:38
Sekce: Audiohry

Na YouTube teď byly nějaké ohlasy i okolo světa audioher. A shodou náhod mám teď v předvánočním čase trochu možnost vyzkoušet něco nového. Strategickou hru Dragon Village, která má rozhodně něco do sebe, jsem si rychle oblíbil. A výhodou JE, že to není hra pouze pro nevidomé. Jedná se o klasickou tahovou strategii ve světě videoher běžnou. Máte malou danou maPu a vesnické BUDovy jako pole, mlýn, farmu, kovárnu, kostel, tržiště a další. K dispozici máte 100 vesničanů a každý tah rozhodujete, na jakou PRáci je přidělíte. Podle toho vyrábějí jídlo, zboží, těží stavební MATERIÁLY nebo prodávají zboží za zlato a podobně. Není to ale jen tak, jak už tomu bývá. Život vám komplikují bandité v horách, vlci v lesích a tu a tam nemilé povodně. Vše musíte hlídat a starat se o mnoho věcí zároveň. A jelikož název není jen tak pro efekt, brzy se také stane, že se budete muset vypořádat s drakem.

Rád bych se tu předně ZASTAVIL u rozhraní - hra se ovládá snadno pomocí šipek a zadávání POČTŮ vesničanů. Jednotlivé klávesy umožní ohlásit počet vesničanů tam nebo onde i jiné důležité údaje a to je vlastně vše. Na konci rozhodování ukončíte den a pročtete si report. Nic těžkého k naučení. Co ale hodnotím obzvlášť povedeně, to je koncept rhy samotné. Není to jen běžná audiohra, jelikož nabízí i obrazový výstup. Dokonce je možné zvukový výstup úplně vypnout ahrát jen jako běžnou videohru pomocí zraku. Zároveň obsahuje možnost nastavit parametry textu včetně barvy textu a pozadí tak, aby ho mohly číst osoby s mírnou až střední zrakovou vadou, které si třeba pomohou i běžnou digitální lupou. To je opravdu parádní, jelikož hra je zadarmo a užít si ji tak může kdokoliv od vidících po nevidomé a takových her je opravdu málo.

Mezi další velké klady řadím možnost vybrat si obtížnost podle své volby od "relaxační" po "stresuplnou", což ukazuje i na další plus, kterým je krásný smysl pro humor. Na druhé straně je třeba vytknout určitou repetitivnost, kdy spoustu věcí děláte opakovaně zas a znovu, stejně jako jistou předvídatelnost např. dračích útoků nebo vln epidemie (jak příznačné v této době). Ocenil bych možnost nastavit je malinko náhodněji´, protože hra je pak někdy snadno předvídatelná. Samozřejmě jako jindy u her pro zrakově handicapované chybí čeština, ale hra není primárně o textu arychle se těch pár slovíček doučíte metodou pokus - omyl. Dragon Village nabízí i jistý příběh, ale jeho úroveň je dost pochybná. Spravujete vesnici a snažíte se vyhnat bandity, vlky, draka a postavit královi sídlo. Pokud vše splníte, hra úspěšně končí. Že to nepovažujete za příběh? A ni já ne, ale hře to odpustím, protože o tom primárně není - možná by to jen autor neměl na webovkách tak zdůrazňovat.

Abych to shrnul, mezi klady Dragon Village řadím přístupnost pro všechny hráče bez rozdílu, snadné ovládání a příjemné uživatelské rozhraní, dobrou hratelnost a vkusný smysl pro humor. Na druhé misce vah je pak jistá repetitivnost, místy předvídatelnost "náhodných "událostí a nutnost ovládat alespoň základy angličtiny. Sečteno, podtrženo Dragon Village bych dal 8 bodů z 10. Pokud vás hra zaujala, je volně dostupná ke stažení zde. Můžete mi dát vědět, co vy na ni a třeba pokud bude zájem, udělám i nějaký Let's play na Youtube. Mějte se krásně a na viděnou příště!

Odkazy ke sdílení:

Facebook, Twitter, Google+, Email
Odkaz na tento článek: